forberedning til for besøg på Fjordskolen d. 15. juni 2022

For besøg på Fjordskolen d. 15. juni 2022


Beskriv den læringsopfattelse der ligger bag jeres didaktiske planlægning.

Vi vil have en social konstruktivisme tilgang til vores didaktiske planlægning. 

Kropslig viden. Bruge kroppen og være aktiv. (Ejeby-Ernst, N & Stokholm, D. Natur og udeliv. s. 61. Hans Reitzels Forlag)  

Dialogisk viden. Tale om vores og hinandens oplevelser. (Ejeby-Ernst, N & Stokholm, D. Natur og udeliv. s. 61. Hans Reitzels Forlag)  

Ramme børnenes nærmeste udviklingszone. (Vygotsky)

Learning by doing. Grundlaget for erfaringsdannelse. Det skal være meningsfuldt for børnene. (Dewey) 


Vores rolle som pædagoger: Vil vil spejle, selv være engageret overfor aktiviteterne. Gå forrest ved behov indtil børnene selv føler sig komfortable i aktivteten.  



Brainstorm til ideer: 

Kyllinger - mad. 

Forudsige hvad vi tror de spiser. afprøve. 

De 13 naturvidenskablige kompetencer (s. 183. Natur og udeliv)


Male mel af korn og bage fladbrød


Plantefarvning. 

Indsamle planter og lave maling på trangia. 

  

Kommentarer